Krandans
Nowy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:02, 19 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Sonic Adventure ? gra na konsolę <i>Sega Dreamcast</i> z serii Sonic the Hedgehog stworzona przez Sonic Team i wydana przez firmę Sega. Jest pierwszą w pełni trójwymiarową grą z głównej serii. Sequel gry <i>Sonic Adventure</i> powstał w 2001 roku, również był wydany na konsolę Sega Dreamcast i nazywał się Sonic Adventure 2.
Na samym początku gracz ma do dyspozycji jedną postać ? niebieskiego jeża Sonica, główną postać gry. Wraz z rozwijaniem fabuły odblokowują się nowe postaci. Każda postać ma własny wątek fabularny, który przeplata się z innymi historiami lub je uzupełnia. Po odblokowaniu wszystkich postaci i ukończeniu historii każdej z nich, gracz otrzymuje dostęp do ostatniego wątku fabularnego, w którym to wciela się w Super Sonica. Wątek ten jest jakby podsumowaniem pozostałych historii, pokazuje on także prawdziwe zakończenie gry. Po zdobyciu wszystkich 130 emblematów (medali) otrzymywanych za ukończony poziom, znalezienie czegoś, wygrane wyścigi Chao itp. gracz ma możliwość gry w trybie Trial Mode Metal Soniciem.
Uwaga: poniżej znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.</span></span>
<h3> Prolog</span></h3>
Przed wiekami bogowie zesłali na ziemię Szmaragdy Chaosu. Szmaragdy te są źródłem potężnej i nieskończonej mocy. Jednak potężna moc jest również zaczątkiem chaosu i nieporządku. Rozzłoszczeni bogowie z powodu nadużywania szmaragdów stworzyli <i>Główny Szmaragd</i>, którego moc umożliwiała neutralizację pozostałych. Ten szmaragd otrzymał też swojego obrońcę, Chaosa, Boga Destrukcji. Mówi się, iż plemię kolczatek rozzłościło Chaosa próbując skraść Szmaragdy Chaosu, przez co zostało zniszczone w jedną noc, a Chaos zniknął na zawsze.
Doktor Eggman dowiedziawszy się o legendarnym Chaosie odnajduje Główny Szmaragd i niszczy go uwalniając w ten sposób samego Boga Destrukcji, aby wykorzystać jego nieograniczoną moc do przejęcia kontroli nad światem. Jednak wraz z Chaosem w szmaragdzie ukrywa się Tikal należąca niegdyś do starożytnego plemienia kolczatek, które zginęło przed wiekami. To ona zamknęła siebie i Chaosa w Głównym Szmaragdzie, chcąc w ten sposób zapobiec kolejnemu nieszczęściu. Dlatego też po jego uwolnieniu wyrusza w poszukiwaniu Sonica aby uniknąć kolejnej katastrofy.
<h3> Sonic the Hedgehog</span></h3>
W Station Square główny bohater przypadkowo zaobserwował walkę obronną policji z Chaosem, wodnym potworem. Sonic postanowił go zniszczyć, jednak przeciwnik zdążył uciec - dosłownie spływając do kanału, nim potyczka się skończyła.
Następnego dnia najlepszy przyjaciel Sonica - lis Tails rozbija się na plaży swoim nowym samolotem <i>Tornado</i>, który był zasilany jednym z siedmiu Szmaragdów Chaosu. Uratowany przez niebieskiego jeża rusza wraz z nim pociągiem do jego warsztatu w Mystic Ruins. Niespodziewanie na miejscu spotykają swojego odwiecznego wroga - Doktora Robotnika zwanego również Eggmanem. Podstępem kradnie szmaragd i podaje go Chaosowi, potworowi, z którym Sonic walczył wcześniej. Wyjaśnia, że za każdym razem, gdy daje Chaosowi szmaragd, bestia pochłania jego moc.
Bohaterowie chcąc pokrzyżować plany zdobycia wszystkich siedmiu szmaragdów przez Dr. Eggmana próbują samodzielnie odszukać pozostałe. Znajdują dwa, w Windy Valley i Casinopolis, ale jeden z nich zostaje skradziony ponownie przez złego doktora. Kolejny znajdują w Ice Cap, jednak napotykają na swojej drodze Knucklesa - rywala jeża, który trwa w błędnym przekonaniu, iż to Sonic rozbił Główny Szmaragd. Dochodzi do drobnej bójki, podczas której jeż traci zdobyte kryształy. Sytuację wykorzystuje Dr. Eggman, który dzięki temu zdarzeniu posiada 4 szmaragdy i podaje je Chaosowi. W niebo wznosi się Egg Carrier, nowy powietrzny statek szalonego doktora, którym ucieka. Sonic i Tails gonią go Tornadem, jednak ich samolot zostaje trafiony silnym pociskiem z armaty Egg Carriera.
Sonic ląduje w Station Square, gdzie spotyka go Amy, która prosi go o pomoc w zajęciu się Ptaszkiem, noszącym jeden z cennych kryształów w pudełeczku zawieszonym na szyi. Jeż, jak zwykle, próbuje od niej uciec, jednak zostaje ona porwana przez robota Eggmana <i>ZERO</i> i zabrana na Egg Carrier. Sonic zmuszony jest gonić latający statek pieszo. Z pomocą zjawia się Tails, który zaprasza jeża na pokład nowego Tornada 2, również zasilanego Szmaragdem Chaosu. Po alternatywnym lądowaniu wybierają się na poszukiwanie Amy. Sprawę utrudnia im szalony Dr. Robotnik transformując swój statek, co doprowadza do zmiany położenia jego głównych części. Udaje im się odnaleźć Amy i Eggmana, jednak ten drugi ucieka po zabraniu Ptaszkowi szmaragdu i wystawia do walki z jeżem swojego robota E-102. Amy jednak nie pozwala jeżowi go zniszczyć; twierdzi, iż jest jej przyjacielem. Tails wraz z Amy uciekają z Egg Carrier; Sonic decyduje się złapać Eggmana.
Gdy go odnajduje, doktor posiada sześć z siedmiu artefaktów. Sonic jest zmuszony walczyć z Chaosem, który niemalże osiągnął już swoją pełną moc. Jeżowi udaje się na szczęście odzyskać kryształy po walce zakończonej powodzeniem. Zostawia je jednak Knucklesowi na jego własne życzenie, a sam goni Eggmana po dżungli w Mystic Ruins. Tajemnicze światło prowadzi go do ruin (Lost World), z których przenosi się w czasie do momentu kiedy Tikal i sanktuarium Głównego Szmaragdu jest atakowane przez plemię kolczatek. Zanim jednak może dowiedzieć się czegoś więcej, wraca do teraźniejszości. Podąża za Robotnikiem do jego bazy <i>Final Egg</i> i toczy z doktorem decydującą bitwę swojego wątku. Po [link widoczny dla zalogowanych] pokonaniu go wraca do Mystic Ruins i przebywa ze swoim najlepszym przyjacielem Tailsem. Sytuacja się uspokaja, gdyż 6 szmaragdów umieszczonych jest na Angel Island wraz z odbudowanym przez Knucklesa Głównym Szmaragdem, a siódmy jest w Tornadzie 2.
<tr>
<div>
</td>
Trwają pracę nad rozbudowaniem tego działu, ciąg dalszy historii nastąpi</td>
</tr>
Jest to pierwsza w pełni trójwymiarowa gra z głównej serii (nie licząc anulowanego Sonic X-Treme na konsolę Sega Saturn) uważana za pozycję o niezwykłej (jak na ówczesne czasy) grafice. Była także jedną z pierwszych gier na konsolę Sega Dreamcast i wg fanów była powrotem do klimatu znanego z gry Sonic & Knuckles wydanej w 1994 po wydaniu kilku nieudanych tytułów (Sonic 3D Blast, Knuckles Chaotix itd.) w okresie 1995-1997.
<i>Sonic Adventure</i> jest pierwszą grą serii wydaną w Europie i Stanach Zjednoczonych w której głównego złoczyńcę określa się mianem doktora Eggmana, nie zaś zgodnie z poprzednimi tytułami, <i>Doktor Robotnik</i> (w Japonii nazwa <i>Eggman</i> funkcjonowała od początku). Dziś już wyjątkowo rzadko spotyka się określenie <i>Robotnik</i>, które zostało już praktycznie całkowicie zastąpione pseudonimem <i>Eggman</i> (nawet sam doktor określa siebie jako <i>Doktor Eggman</i>, choć w <i>Sonic Adventure</i> pseudonim ma charakter raczej prześmiewczy).
Po raz pierwszy w grze użyto również funkcji karty pamięci VMU oraz jej wyświetlacza. W grze występują stworzonka zwane Chao. Istnieje możliwość przeniesienia ich na VMU i opiekowania się nimi bez potrzeby uruchamiania gry na konsoli (? la Tamagotchi). Mini-gra otrzymała nazwę <i>Chao Adventure</i>: nasz podopieczny przemierza świat w którym spotykają go różne (generowane losowo) przygody. Dodatkowo dostępna jest również inna mini-gra umożliwiająca zwiększanie statystyk Chao.
Gra dzieli się na poziomy typu <i>Action Stages</i> i <i>Adventure Fields</i>.
<h3> Action Stages</span></h3>
Action Stage są poziomami, które można określić jako strefy z poprzednich odłon gier. W planszy tego typu gracz ma wyznaczony konkretny cel, który musi osiągnąć w przewidzianym czasie. Do nich należą:
Emerald Coast,
Windy Valley,
Casinopolis,
Ice Cap,
Twinkle Park,
Speed Highway,
Red Mountain,
Sky Deck,
Hot Shelter,
Lost World,
Final Egg.
<h3> Adventure Fields</span></h3>
Plansze, będącymi raczej terenami po których możemy poruszać się bez żadnych ograniczeń, właściwie są miejscami przejściowym pomiędzy poszczególnymi <i>Action Stages</i>. Częstokroć stawiają przed graczem wyzwania w postaci łamigłówek i zagadek, których rozwiązanie umożliwia rozwój fabuły.
<h4> Station Square</span></h4>
Miasto w którym rozpoczyna się cała gra. Zawiera pokaźny hotel z basenem, dworzec kolejowy, bank, kafejki, restauracje i bary szybkiej obsługi, budynki mieszkalne i rozrywkowe (wesołe miasteczko i kasyno) oraz ogród Chao (ang. <i>Chao Garden). Ponieważ znajduje się na wybrzeżu, gracz ma stąd dostęp do plaży, z początku eksplorację całego miasta uniemożliwia blokująca przejście policja.</i>
<h4> Mystic Ruins</span></h4>
Mistyczne ruiny są gratką dla poszukiwaczy przygód i archeologów ? gęste dżungle, niesamowite starożytne budowle oraz świątynie, kolorowa i egzotyczna roślinność. Dostać się tu można pociągiem odjeżdżającym ze Station Square. Ta lokacja wzorowana jest na starożytnym mieście Majów ? Tikál w Gwatemali, znajduje się tu wiele piramid schodkowych będących wg fabuły świątyniami plemion kolczatek.
<h4> Egg Carrier</span></h4>
Ogromny statek powietrzny zawierający wiele pomieszczeń (nawet pomieszczenie z basenem) należący do doktora Eggmana sterowany przez roboty. Po ukończeniu gry znajduje się w wodzie, gdzie można dopłynąć łódką z <i>Mystic Ruins</i> lub <i>Station Square</i>. Wcześniej jedynym sposobem dotarcia na Egg Carrier jest samolot Tailsa ? Tornado.
<h3> Postaci grywalne</span></h3>
Grę rozpoczyna się sterując Soniciem, jednakże z biegiem czasu odblokowywane sa kolejne (najczęściej po konfrontacji z daną postacią). Każda postać ma swój oddzielny 'scenariusz' wg którego spotyka inne postaci. Ponieważ kolejność jest różna dla różnych postaci, więc nie istnieje jedyna obowiązująca wg której odblokowywane są kolejne postaci.
Sonic the Hedgehog,
Miles 'Tails' Prower,
Knuckles the Echidna,
Amy Rose,
Big the Cat,
E-102 Gamma.
Doktor Eggman,
Chaos
Tikal the Echidna,
E-101 Beta,
E-103 Delta,
E-104 Epsilon,
E-105 Zeta,
Froggy.
Blisko wejścia do planszy <i>Final Egg</i> można zauważyć dwie tuby, w których znajdują się Metal Sonic z Sonic CD oraz Mecha Sonic z Sonic 2.
W jednej z końcowych scen słychać skandujący tłum 'Sonic! Sonic!'. Dźwięk pochodzi z nagrania fanów podczas jednej z przedpremierowych konferencji dotyczących gry.
Jeden z bossów, E-105 Zeta, zasilany jest przez kilkanaście konsoli Sega Dreamcast połączonych ze sobą. W wersji na konsolę GameCube nie zmieniono tychże konsoli.
<i>Sonic Adventure DX: Director's Cut</i> jest ulepszoną wersją <i>Sonic Adventure</i> wydaną na konsolę GameCube i komputery PC. Zawiera dokładniejsze modele postaci, odświeżoną grafikę i dodatkowy tryb z misjami. Oprócz tego zawiera 12 ukrytych, grywalnych gier z konsoli Sega Game Gear, żeby odblokować 1 z 12 do kolekcji mini-gier, najpierw trzeba zdobyć 1 ze 130 emblematów lub wypełnić 1 z 60 misji.
Gracze spodziewali się nowych poziomów, które zostały wcześniej usunięte z gry, a pojawiały się wcześniej w materiałach promujących grę, jednakże żaden z tych poziomów nie ukazał się nowej wersji gry. Oprócz tego nie naprawiono również błędów występujących we wcześniejszej odsłonie (możliwość dostania się postaci do poziomu nie zaprojektowanego dla niej, zwalnianie gry lub całkowite jej zatrzymanie wymagające zresetowania konsoli), co gorsza: zauważono nowe, co spowodowało duże niezadowolenie graczy i niepochlebne oceny krytyków.
<h3> Ukryte gry</span></h3>
Sonic the Hedgehog,
Sonic Drift,
Sonic Chaos,
Sonic Spinball,
Sonic Labyrinth,
Sonic the Hedgehog 2,
Dr. Robotnik's Mean Bean Machine,
Sonic Triple Trouble,
Sonic Drift 2,
Tails' Skypatrol,
Sonic Blast,
Tails Adventure.
Post został pochwalony 0 razy
|
|